Klantgerichtheid voor helpdesk / servicedeskmedewerkers

Deze cursus, die uit 4 halve dagen bestaat, heeft als doel het leven van help- en servicedeskmedewerkers gemakkelijker te maken. Immers, het is steeds moeilijker de veeleisende klant van tegenwoordig tevreden te stellen. De 4 halve dagen zijn over vier weken uitgesmeerd. Hierdoor is het leereffect hoger dan bij een cursus met aaneengesloten dagen. Daarnaast legt deze aanpak een kleiner beslag op de capaciteit van uw help- en servicedesk.

U leert in lastige situaties klantgericht te communiceren. U leert wensen en verwachtingen van klanten in te schatten. Onderwerpen die in de cursus aan bod komen zijn: inschatten van wensen en verwachtingen van klanten; klanttypes en hoe daarmee om te gaan; actief luisteren, vragen stellen, samenvatten, helder formuleren; feedback geven, grenzen stellen; omgaan met weerstand en klachten behandelen. U formuleert na elke dag uw persoonlijke ontwikkelpunten.

Na de training ontvangt u een half jaar lang elke maand een leerbrief waarin de theorie nog eens voorbij komt. Dit verhoogt het leereffect.

Deze training is bedoeld voor ICT-medewerkers die op een helpdesk, servicedesk of klantenservice werken.

MBO denk- en werkniveau

09.00 - 12.00
handwithwater.jpg